Succes med Instagram annoncering

 Instagram annoncering

Instagram er centreret om det visuelle

Det betyder, at fokus er lagt på billed- og videoannoncer suppleret af korte tekster. Derudover, består forbrugerens feed udelukkende af det content som de enten følger eller har interesse i. Det vil sige, at din instagram annoncering skal være i lighed med eller bedre end det content forbrugeren ser fra de personer de følger.

Annonceplaceringer på Instagram

Instagram er opdelt i 4 forskellige annonceplatforme; Nyhedsfeed, stories, udforsk og det nyeste skud på stammen reels. Der er fordele og ulemper ved alle fire, men det er en god idé at lade din Instagram annoncering køre på alle fire platforme, for at finde frem til den der klarer sig bedst.

Nyhedsfeed

Instagram annoncering

Stories

Instagram annoncering

Udforskfeed

Instagram Ads

Reels

Instagram annoncering

Nyhedsfeed

Nyheds-feeded er “startsiden” på instagram, det er den side du møder når appen åbnes. Det er her, du ser opslag fra alle dem du følger, og i mellem disse opslag, bliver der også vist Instagram annoncer.

Det er derfor vigtigt, at Instagram annoncering skiller sig ud fra andre opslag i nyheds-feeded, ved blandt andet et stærkt budskab og et flot kreativ. 

Time on screen eller blikfang, er noget af det vigtigste ved Instagram annoncering, da de skal være gode nok til at få brugernes øjne væk fra alt det andet indhold de bliver eksponeret for i nyhedsfeedet.

I nyhedsfeedet er det godt at bruge videoer og karusseller, så brugernes opmærksomhed bliver fanget når de scroller gennem alle opslagene.

Nyhedsfeedet på Instagram er en god placering for Instagram annoncering, men den er også relativt dyr, da der er høj konkurrence på placeringen. 

I nyhedsfeedet er det godt at bruge videoer og karusseller, så brugernes opmærksomhed kan blive fanget mens de scroller gennem alle opslagene.

Det anbefales, at der testes flere forskellige annonceformater af, da det forskelligt, hvilke formater der virker bedst for den enkelte virksomhed.

Stories

Stories-funktionen stammer fra appen Snapchat, men i August 2016 lancerede Instagram “stories” som i dag er en deres mest populære features. 

Stories er blevet er utroligt populært sted at annoncere, da annonceplaceringen altid er der hvor brugeren befinder sig. 

Stories forsvinder automatisk efter 24 timer, så de bliver ofte brugt til korte og aktuelle budskaber, der skal deles her og nu.

Det bedste format på stories, er korte videoer eller billeder i høj format. Stories er lavet til at fylde hele skærmen på din mobiltelefon og derfor respondere annoncer bedst i høj format. 

Hvis ikke de er det, bliver kreativet vist i bredformat og med sorte bjælker omkring. Teksten i din Instagram annoncering vil blive malplaceret og skåret i processen, hvis ikke du anvender det rigtige format. 

Annoncer på stories minder meget om de organiske stories i deres udformning og længde, bortset fra, at de har en Call To Action, og en mulighed for at brugeren kan komme videre til for eksempel en hjemmeside fra annoncen. 

Sørg for, at budskabet trænger igennem, selv om kunden hurtigt trykker forbi annoncen og videre til næste story i rækken.

Udforskfeed og Instagram annoncering

Udforsk er stedet hvor forbrugeren går ind for at finde inspiration fra profiler og brands, som de ikke følger, og måske ikke kender til i forvejen.

Dette gør udforsk-feedet et rigtigt spændende sted at annoncere på Instagram. 

I Udforsk-feedet kan din Instagram annonce blive set af brugere, der gerne vil blive inspireret og som måske er et skridt længere i købsprocessen, end hvis de er i gang med at se deres venners Stories og synes annoncerne er irriterende. 

Med det in mente er Stories placeringen faktisk ret effektiv, så det handler om at ramme de rigtige personer, på det rigtige tidspunkt. Det er derfor det anbefales at benytte flere annonceplaceringer, og ikke lægge sig fast på en enkelt når du laver Instagram annoncering.

Reels

Det nyeste skud på stammen for instagram er “reels”. Formatet stammer fra TikTok.

Instagram reels er kommet for at blive og har vokset sig til et af de absolut største medier og mest anvendte funktioner blandt det yngre segment. 

Instagram Reels gør det muligt at lave interaktive videoer på op til 60 sekunder, hvor musik og lydklip er essensen af oplevelsen. Reels giver dig mulighed for at klippe videosekvensen ind i din Instagram App, hvorfor du ikke behøver andre værktøjer eller apps til at klare arbejdet. Du kan dele Reels i jeres story eller i feedet, for at nå ud til alle jeres følgere. En af de helt store fordele ved Reels er, at algoritmen lige nu giver mulighed for et enormt reach og views – så I kan ramme endnu flere potentielle kunder.

Hvorfor skal du vælge Social Mate?

Hos Social Mate kan vi som noget helt unikt tilbyde vores kunder en komplet løsning inden for markedsføring og Instagram annoncering. Som content marketing bureau, kan du trygt lade os stå for billede & videoproduktion (content produktion), tekstskrivning, opsætning og den fulde administration af din Instagram annoncering og kampagner. Vi hjælper både B2C- og B2B-virksomheder med at nå eksisterende og nye målgrupper gennem verdens største sociale netværk.

Er Instagram annoncering noget for dig?

Vi forstår godt, at det kan virke uoverskueligt at komme i gang med Instagram annoncering. Derfor skræddersyer vi en løsning til dig, som tager udgangspunkt i din nuværende situation. Inden du bliver kunde hos os, starter vi altid op med et uforpligtende møde, hvor vi lærer hinanden at kende. Vi har fokus på dig og dine behov, så du kan have fokus på at drive din forretning.

Lyder Instagram annoncering som noget for dig? Udfyld kontaktformularen nederst på siden, så ringer vi dig op hurtigst muligt.

 

Få succes med Facebook annoncering ligesom Rezponz har fået

Vi hjælper hver måned Rezponz med at finde nye medarbejdere til deres kundeservice team. Vi har skræddersyet en pakke, hvor vi administrerer deres sociale medier og står for alt annoncering på social kanaler. Vi laver både videomaterialer, tager billeder og laver grafiske opslag for Rezponz. Vi samarbejder tæt for at få succes med deres marketingindsats på de sociale medier.